BHAGAVAD GİTA, KRŞNA ve KRŞNA BİLİNCİ

~*~*~*English is below the entry~*~*~*

Uzun zamandır gönderi yapmamıştık. Bugün Prabhupada “Özgün Haliyle Bhagavad Gita”yı anlatıyor. Bhagavad Gita’nın tarihçesi, bhakti yoga ve Krişna bilinci hakkinda duyacaksiniz. ilginizi çekeceğini umuyorum.

A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada

Ben “Özgün Haliyle Bhagavad-Gita” dan bahsedeceğim. “Özgün Haliyle Bhagavad-Gita” denilmesinin amacı Bhagavad-Gita’nın bir çok farklı baskısı olduğu şeklinde açıklanır. Onlar kendi usullerine göre yorumluyorlar, Bhagavat Gita’nın ruhundan ayrılıyorlar. Bu özel isim, ‘ Özgün Haliyle’ önemlidir, büyük olasılıkla Bhagavad-Gita’nın üzerinde ‘Özgün Haliyle’ yazan bir başka baskısı daha yoktur. Bu bağlantıda, Chicaga Üniversitesinden Profesör Dimock bir önsöz yazdı ve temadan çok memnun olduğunu dile getirdi. Şöyle dedi, “ Swami Bhaktivedanta Gita’yı bu bakış açısıyla yorumluyor ve bu mantıklı olandır.” Kendisi Bhagavad- Gita’yı özgün haliyle kabul ediyor ve bu büyük bilgi kitabını akla yatkın şekilde sunuyor. Kendisi şunu da söylüyor, “Bunun da ötesinde, bu çeviride Batılı okuyucular bir Krişna adanmışının kendi metinlerini nasıl yorumladığını görmenin eşsiz bir fırsatına sahip oluyorlar.” Yani, adanmışlar gerçekten Krişna hakkındaki Krişna kitabını yorumlayabilirler. Diğerleri, adanmış değillerse, Krişna’yı nasıl yorumlayabilirler? Mesela, ailenin bir ferdi, aile reisi hakkında çok hoş konuşabilir, dışarıdakiler bu aile hakkında nasıl konuşabilir? Bu mümkün değildir. Benzer şekilde, Krişna hakkında, Krişna’nın bir adanmışı çok iyi bir şekilde konuşabilir. Diğerleri değil. Diğerlerinin Krişna hakkında konuşmaya hakları yoktur, ve Krişna da, Arjuna’yı Bhagavad-Gita için doğru bir öğrenci olarak kabul eder. Başlangıçta, Krişna der ki, “Seni öğrencim olarak seçtim, çünkü sen benim arkadaşım ve adanmışımsın.” Yani, başka bir değişle, anlayabiliriz ki, Bhagavad-Gita Krişna ile yakın ilişki içinde olanlar tarafından anlaşılabilir. Bu şu demektir, Krişna der ki, “ Sen benim sevgili arkadaşımsın.” Bu, Arjuna’nın Krişna ile samimi ilişkisi olmasıdır. Bir adanmış olmadan, kimse Krişna ile samimi bir ilişki içinde olamaz. Bunlar anlaşılması gereken faktörlerdir.

Yani, Bhagavad- Gita, beşbin yıl önce Kuruksetra savaş alanında Arjuna’ya anlatıldı. Tanrı’yı anlama bilimi Bhagavad-Gita’nın içindedir. Bhagavad-Gita Tanrı bilimidir. Herşeyde biraz bilim vardır. Bilimsel kitap, belirli bir konuyu anlamak içindir. Benzer şekilde, farklı tiplerde Tanrı kavramı vardır. Genellikle, onlar bunu bir fikir olarak kabul ediyor, fakat biz bir fikir olarak kabul etmiyoruz. Biz Tanrı’yı somut bir gerçek olarak kabul ediyoruz. Örneğin sizin beni gördüğünüz gibi, ben de sizi görüyorum. Bu somut bir gerçektir. Benzer şekilde, bir Tanrı sizin tarafınızdan görülebilir, ve Tanrı zaten sizi görüyor. Bununla ilgili şüphe yoktur. Fakat siz de Tanrı’yı görebilirsiniz. Tanrının nasıl görüleceği, bu anlamamız gereken bir süreçtir. Bu sürecten tüm Vedik eserlerde bahsedilir.
Buna, bu sürece bhakti-yoga denir.

Krişna Bhagavad-Gita’da da söyler. Herhangi bir kimse Krişna’yı, ne olduğunu bilmek istiyorsa , o kişi bhakti-yoga sürecini kabul etmelidir. Farklı tiplerde yoga vardır. Yoga demek, kendini Tanrı’nın Yüce Şahsiyetiyle bağlamaktır. ani, spekülatif yoga bize yardım etmeyecektir. Somut yogayı almalısınız. Somut yoga, Krişna Şuurudur. Öyleyse biz, Bhagavad-Gita’yı takdim ediyoruz ki kişi Bhagavad-Gita’yı, Bhagavad-Gita’da yöneltildiği gibi anlamalıdır. Talimat var. Bhagavad-Gita nasıl okunur. İnsanlar Bhagavad-Gita’yı bir talimatı almadan okuyorlar. Bunu biz şöyle anlattık, eğer biraz ilaç alacak olursanız, şişenin üstünde bazı talimatlar vardır, bu ilacın dozudur. Bir çok defada bir sürü yudum içersiniz. Talimat budur. Benzer şekilde, Bhagavat-Gita’yı gerçekten anlamak için, talimatları yaratıcının kendisinden, Krişna tarafından verildiği gibi kabul etmelisiniz.

O çok zaman önce, kırk milyon yıl kadar önce Bhagavat-Gita’yı ilk olarak Güneş Tanrısına anlattığını söyler. Güneş Tanrı’sı bilgiyi oğlu Manu’ya aktardı. Ve Manu bu bilgiyi oğlu Ikşvaku’ya aktardı. Yani, ‘raja-rşis’, onların hepsi kral. Manu kraldır, Maharaja Işkvaku da bir kraldır. Ve Güneş Tanrı’sı Vivasvan, O da bir kraldır. O güneş gezegeninin Kralıdır. O’nun torunu Işkvaku bu gezegenin kralı oldu, Maharaja Işkvaku. ‘Raghu-vamsa’ olarak bilinen bu hanedanlıkta, Lord Ramachandra ortaya çıktı. Bu çok eski monarşik bir ailedir. Işkvaku. Vamsa, Raghu vamsa, vamsa aile demektir. Yani eskiden, krallar, yönetimin idarecileri, onlar Tanrı tarafından verilen önerileri veya emirleri öğrenmeye alışıktı. Yani, Bhagavad-Gita’ya göre, sadece Krişna’nın bir adanmışı, Krişna ile yakından bağlantılı olan bir kişi, Bhagavad-gita’nın ne olduğunu anlayabilir. Arjuna, Bhagavad-Gita’yı Krişna’dan duyduktan sonra, O’na Parambrahman olarak hitap etti... O Krişna’yı Parambrahman olarak anladı. Parambrahman ‘Yüce Gerçek’ anlamına gelir. Mutlak Gerçek, Parambrahman. Brahman, canlılar, onlara da brahman denir fakat canlılar Parambrahman değildir. Parambrahman demek ‘Yüce’ demektir. Bu sebepten Arjuna O’na Parambrahman diye hitap etti, ve Paramdharman. Paramdharman anlamı, her şeyin dayandığı demektir. Herşeh Yüce Efendinin enerjisine dayanır. Bu sebepten O, “Paramdharman”dır. Mesela tüm bu gezegenler güneş ışığına dayanır. Güneş ışığı, Güneş küresinin enerjisidir. Benzer şekilde, bu maddesel enerji Krişna’nın enerjisidir. Ve her şey maddesel veya spiritüeldir. Her şey Krişna’nın enerjisine dayanır. Dayanak Krişna’nın enerjisidir.

Başka bir yerde, Krişna der ki, maya tattam... Krişna der ki, “Ben gayrişahsi özelliğimde, her yere yayılırım.” Tümüyle nüfus eden Tanrı, gayrişahsi özelliği ile tam nüfus edendir, yani O’nun enerjisi. Örnek veriliyor, mesela ısı, ateşin enerjisidir. Ateşin içinden yayılır, onun ısısıyla ve ışığıyla. Ateş bir yerdedir, fakat ısısı ve ışığı ile yayılır. Benzer şekilde, Krişna’nın kendi ikamet ettiği yer vardır, adı Goloka Vrindavana’dır. Ruhsal dünyada bir gezegen var, en üst gezegen. Bu evrendeki en üst gezegen ‘Brahmaloka’dır. Benzer şekilde, ruhsal gökyüzünde ‘Goloka Vrndavana’ denen en üst bir gezegen vardır. Bu Krişna’nın yeridir. Krişna oradadır. Fakat O, farklı tiplerde enerjileriyle ve farklı tiplerde enkarnasyonları ile yayılım gösterebilir. Bu demek değildir ki, Krişna bu gezegendeyken Goloka Vrndavana’da değildi. Hayır. Bu böyle değildir. Mesela şimdi ben burada bulunuyorum, evimde yokum. Krişna böyle değildir. Krişna her yerde bulunabilir. Aynı zamanda, kendi ikamet ettiği yerde kalabilir. Bu ‘Brahma-samhita’ da anlatılır. O ‘Goloka Vrndavana’ olarak bilinen ikametinde bulunmasına rağmen, kendini her yere yayabilir. Heryere. Ve aslında O bunu yaptı. Öyleyse biz O’nun nasıl yayıldığını, hangi yolla bizle bağlantı halinde olduğunu bilmeliyiz.. Bu bilimdir. Bhagavad-Gita’da bunlar açıklanıyor.

Yani Krişna’ya burada Paramdharman hitap eldir. Her şeyin dayandığı yer. Herşey dayanır. Ayrıca Krişna da söylüyor. Her şey, maddi oluşum, O’na dayanır. Fakat, ben orada değilim. Bunlar çelişkili şeylerdir. Her şey O’na dayanır, fakat ben orada değilim. Fakat bu çelişkili değildir. Bunu anlamak çok basittir. Mesela, tüm gezegenler, güneş ışığına dayanırlar. Fakat Güneş gezegenlerden uzaktır. Milyonlarca mil uzakta… Fakat Güneş ışığına dayanıyor demek, Güneşe dayanıyor demektir. Bu gerçektir. Bu sebepten Krişna der… Pavitram demek kirlenmiş demektir. Biz de bu maddi Dünya’ya geldiğimizde, biz de ruh-can’nız, Brahman, tam olarak Parambrahman, Krişna kadar iyi değil, fakat yine de, Krişna’nın öz parçaları olduğumuz için biz de brahmayız. Pavitram. ‘Pavitram’ demek ‘saf’ demektir. Tıpkı bir altın parçasının da altın olması gibi. Eğer altın saf ise, zerresi de saftır. Yani, Krişna bu Dünya’ya gelir, bizde geliyoruz. Fakat biz kirlenmişiz. Fakat Krişna kirlenmemiştir. Örnek olarak, mesela hapishanede, bir çok mahkum vardır fakat kral veya kralın temsilcisi, bakan her şey nasıl gidiyor diye bazı şeyleri kontrol etmek için hapse giderse, bu kral veya bakanın da bir mahkum olduğu anlamına gelmez. O mahkum değildir. Fakat, canlılar, biz maddi doğanın bu halleriyle karmakarışık oluyoruz. Fakat Krişna asla maddi doğanın bu hallerinin etkisi altına girmez. Bu sebepten, Ona ‘pavitram paramam’ denir. Mutlak. Saf. Bhavan. Bhavan, saf demektir. Ve puruşam. Puruşam, Ona bir kişi olarak hitap edilir. Tanrı asla gayri şahsi değildir. Tanrı şahsidir. Tıpkı senin benim gibi bir kişi.

Ve O, bu gezegende ortaya çıktığında tam olarak bir insan gibi iki kolu, iki bacaklı, insan gibi yürüyüp konuşuyordu, insan gibi davranıyordu, her şey. Yani, Tanrı Pruşam’dır. Kişi erkek olmadan hoşlanıcı olamaz. Başka bir yerde, Krişna Yüce Hoşlanıcı olduğu belirtilmiştir. Bu hoşlanma kelimesi kullanılır kullanılmaz, , puruşam, erkek olmalıdır. Demek ki bu tarif edilmiştir. Arjuna O’nu anladı. O puruşam’dır. Param Puruşam, Yüce Şahıs. Başka bir yerde Krişna Puruşottam olarak tarif edilir… Erkeklerin en iyisi. Yani, puruşam şasvatam. ‘Şasvatam’ demek sonsuz demektir.

Mayavadi filozofları, Mutlak Gerçeği gayri şahsi olarak düşünüyorlar. Arjuna’ya Krişna tarafından tavsiye ediliyor, “Tanrı nedir?” Tanrı kavramı, ne kadar spekülasyon yaparsak yapalım, mükemmel olamaz çünkü Tanrı sınırsızdır. Tümüyle nüfus eden. Biz sınırlıyız. Öyleyse aslında Tanrı’nın Kendisi adanmışlarına Kendini açığa vurmadıkça, Tanrı’nın ne olduğunu anlamak mümkün değildir. Bu sebepten, Tanrı’nın Kendisi, Krişna, Kendi hakkında konuşuyor, yöntem şudur: Kişi, Krişna için olan bağlılığını arttırmalıdır. Biz şu an maddi şeylere düşkünlüğümüz var ve bu başka yöne çevirmeliyiz. Bizim durumumuz şudur ki, gerçek olan bir şey için bağlılığımız olmalıdır. Demek ki şimdi, hayatın vücutsal kavramında, biz bu vücuda bağlıyız, ve bu vücutla alakalı olan her şeye bağlılığımız var. Benim karıma bağlılığım olması gibi. Niçin? Binlerce, milyonlarca güzel kadın var. Onlar için bir bağlılığım yok, benim bağlılığım karıma, karım çok güzel olmasa bile, bu bir gerçek. Niçin? Çünkü, onun benim vücudumla olan ilişkisinden dolayı. Benzer şekilde, ülkeme karşı bağlığım var, evime bağlılığım var, bir çok şey, çünkü ben bu vücut olduğumu düşünüyorum ve her şey bu vücutla bağlantılı, ben benimkini düşünüyorum. Şu anda, ‘Ben’ ve ‘Benim’ kavrayışım yanlış. Bu sebepten, eğer bu bağlılığı Krişna’ya yönlendirirsek, o zaman Krişna’yı veya Tanrı’yı mükemmel şekilde iyi anlayabiliriz.

Krişna tıpkı Güneş gibidir, güneş ışığı olduğunda, Güneşi görebilirsin ve kendini de. Güneş ışığı olmada gecenin karanlığında ne güneşi görebilirsin ne de kendini. Bu sebepten süreç… Krişna Şuurunu geliştirmek… Bu yogadır. Yoga demek ‘bağlanmış’ demektir. Bu yoga Krişna ile bağlantı içinde uygulanılmalıdır. Bu sebepten, mad arsaya dedi. Mad demek ‘bana veya benim’ demektir. Arsaya demek, sığınmak demektir. Ya, Krişna’ya ya da O’nun bir temsilcisine sığın. Tabi ki bizim için Krişna’nın korumasını almak mümkün değildir çünkü Krişna şu anda burada bulunmuyor. Fakat O’nun temsilcileri vardır. Böylece, kişi O’nun temsilcilerinin koruması altına girmelidir. Ve bhakti-yogayı uygulamalıdır, aklını Krişna’ya yoğunlaştırmalıdır. Buna Krişna Şuuru denir. Kişi Krişna’nın emri altında olan ve hayatını Krişna’ya adamış bir kişiye sığınmalıdır. Krişna Şuurumuzu geliştirmek için uygulamalar yapmalıyız ve sonra Krişna kendini açığa vuracak. Ortaya çıkarma, nispi açığa çıkarma doğrudan Krişna’yı görmede ki nispi ilerlemedir.

http://www.harekrishnaturkey.com/




~*~*~*For english please read the rest of the entry~*~*~*



We haven’t sent any posts for a long time. Today Prabhupada talks about “Bhagavad Gita As It Is”. You will hear about the history of Bhagavad Gita, bhakti yoga and Krishna conciousness. I believe you will find it interesting.

A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada

So, I shall speak on Bhagavad-Gita As It Is. The purpose of saying Bhagavad-Gita As It Is is explained that there are many editions of the Bhagavad-Gita. They are interpreted in their own way, giving up the spirit of Bhagavad-Gita. So this particular name, 'As It Is' significant, perhaps there is no other edition of Bhagavad-Gita where it is written 'as it is.' In this connection, Professor Dimock of Chicago University has written a forward, and he very much appreciates the theme. He says, "Swami Bhaktivedanta comments upon the Gita from this point of view, and that is legitimate." He accepts that Bhagavad-Gita As It Is is legitimate presentation of the great book of knowledge. He also says, "More than that, in this translation the Western reader has the unique opportunity of seeing how a Krsna devotee interprets his own texts." So, about Krsna, the devotees actually can interpret about Krsna book.nOthers, if they are not devotee, how they can interpret on Krsna? Just like a member of a family can say very nicely about the head of the family, how outsiders can say about the family? That is not possible. Similarly, about Krsna, a Krsna devotee can speak nicely. Not others. Others have no right to speak about Krsna, and Krsna also, admits Arjuna as the right student of Bhagavad-Gita. In the beginning, Krsna says that, "I have selected you as my student because you are my friend and you are my devotee." So, in other words, we can understand that Bhagavad-Gita can be understood who has intimate relationship with Krsna. This is, Krsna says, "You are my dear friend." That he has intimate relationship with Krsna. Without becoming a devotee, nobody can be intimately related with Krsna. These are the factors to be understood.

So, this Bhagavad-Gita was spoken five thousand years ago to Arjuna on the battlefield of Kuruksetra. The science of understanding God is there in this Bhagavad-Gita. Bhagavad-Gita is the science of God. Everything has got some science. Scientific book, to understand that particular subject matter. Similarly, there are different types of concepts of God. Generally, they take it as an idea but we don't take it as idea. We take God as concrete fact. Just like you are seeing me, I am seeing you. This is concrete fact. Similarly, a God can be seen by you, and God is already seeing you. There is no doubt about it. But you can see also God. That process we have to understand, how to see God. That process is mentioned in all the Vedic scriptures. That is called bhakti-yoga, that process.

Krsna also says in the Bhagavad-Gita. If anyone wants to know Krsna, what he is, then one has to accept the process of bhakti-yoga. There are different types of yogas. Yoga means linking oneself with the Supreme Personality of Godhead. So, speculating yoga will not help us. You have to take concrete yoga. Concrete yoga is Krsna Consciousness. So, we are giving our introduction of the Bhagavad-Gita that one has to understand Bhagavad-Gita as it is directed in the Bhagavad-Gita. There is direction. How to read Bhagavad-Gita. People are reading Bhagavad-Gita without taking the direction. This we have explained in the manner that if you take some medicine, there is some direction on the bottle, that this is the dose. You take so many drops so many times. That is direction. Similarly, for understanding Bhagavad-Gita actually, you have to accept the direction as given by the author himself, Krsna.

He says that, long long ago, some forty millions of years ago. He first spoke this Bhagavad-Gita to the Sun-God. Sun-God transmitted the knowledge to his son, Manu. And Manu transmitted the knowledge to his son, Iksvaku. So, the raja-rsis, they are all kings. Manu is king, Maharaja Iskvaku is also king, and the Sun-God Vivasvan, he is also king. He is the king of the Sun planet. His grandson Iskvaku became the king of this planet, Maharaja Iskvaku. In this dynasty, which is known as Raghu-vamsa, Lord Ramachandra appeared. This is very old monarchical family. Iskvaku. vamsa, Raghu vamsa, vamsa mean family. So formerly, the kings, the head of the administrative executive, they used to learn the thesis or the injunction given by God. So according to Bhagavad-gita, only a devotee of Krsna, a person who is intimately related with Krsna, he can understand what is Bhagavad-gita. Arjuna, after hearing Bhagavad-gita from Krsna, he addressed him as Parambrahman... He understood Krsna as Parambrahman. Parambrahman means the Supreme Truth. Absolute Truth, Parambrahman. Brahman, the living entities, they are also called brahman, but living entities are not Parambrahman. Parambrahman means Supreme. So Arjuna addressed him as Parambrahman, and Paramdharman. Paramdharman means the resting place of everything. Everything is resting on the energy of the Supreme Lord. Therefore he is called Paramdharman. Just like all these planets are resting on the sunshine. Sunshine is the energy of the Sun globe. Similarly, this material energy is Krsna's energy. And everything is material or spiritual. Everything is resting on Krsna's energy. The resting place is Krsna's energy.

In another place, Krsna says maya tattam... Krsna says that, "In my impersonal feature, I am spread everywhere." All pervading. God is all pervading by his impersonal feature, namely his energy. The example is given, just like heat is the energy of fire. Through fire it spreads by it's heat and light. The fire is one place, but the heat and light is spreading. Similarly, Krsna is in his own abode, which is called Goloka Vrndavana. There is a planet in the spiritual world, the topmost planet. As the topmost planet within this universe is called Brahmaloka. Similarly, in the spiritual sky, there is the topmost planet which is called Goloka Vrndavana. That is Krsna's place. Krsna is there. But He can expand himself by his different types of energies and by his different types of incarnations. It does not mean that when Krsna was present on this planet, Krsna was absent in Goloka Vrndavana. No. It is not like that. Just like I am now present here, I am absent in my apartment. Krsna is not like that. Krsna can be present everywhere. At the same time, he can remain in his own abode. That is described in the Brahma-samhita.

Although he is in his abode, which is known as Goloka Vrndavana, he can expand himself everywhere. Everywhere. And actually he has done it. So we must know how he has expanded. In which way he is in contact with us. That is the science. In Bhagavad-gita, these things are explained. So Krsna is addressed here as Paramdharman. The resting place of everything. Everything is resting. Krsna also says that everything, material manifestations, is resting on him. But I am not there. These contradictory things. Everything is resting on him, but I am not there. But it is not contradictory. It is very simple to understand. Just like, all the planets, they're resting on sunshine. But the Sun is far away from the planets. Some millions of miles saway. But resting on the sunshine means resting on the Sun. That's a fact. Therefore Krsna says... Pavitram means uncontaminate. When we come to this material world, we are also spirit soul, brahman,not exactly as good as Parambrahman, Krsna, but is still, because we are part and parcel of Krsna, we are also brahma. Pavitram. Pavitram means pure. Just like the particle of gold is also gold. If gold is pure, the particle also, pure. So Krsna comes to this world, we also come to this world. But we are contaminated. But Krsna is not contaminated. The example is, just like in the prison house, there are many prisoners but if the king, or some king's representative, minister, goes into the prison, to inspect things, how things are going on, it does not mean that the king or his minister is also a prisoner. He is not prisoner. But we, living entities, we have been entangled with these material modes of nature. But Krsna never becomes involved in these modes of material nature. Therefore he is called pavitram paramam. Absolute. Pure. bhavan. Bhavan means pure. And purusam. Purusam he is addressed as a person. God is never imperson. God is person. Exactly a person like you and me.

And when He appeared on this planet exactly like a human being, two hands, two legs, walking like human being, talking, behaving like human being, everything. So God is Purusam. Purusam means man. I mean to say, male. Not female. Male. Without becoming male one cannot be enjoyer. In another place it is stated that Krsna is the Supreme Enjoyer. As soon as the word is used, enjoyed, he must be purusam, male. So that is described. Arjuna understood him. He is a purusam. Param Purusam, the Supreme Person. In another place Krsna is described as Purusottam,. The best of the males. So, purusam sasvatam. sasvatam means eternal.

The Mayavadi philosopher, they think that the Absolute Truth is impersonal. Arjuna is being advised by Krsna, "What is God?" The conception of God, however we may speculate, it cannot be perfect because God is unlimited. All pervading. We are limited. So actually unless God Himself, He reveals Himself to the devotee, it is not possible to understand what is God. Therefore, God Himself, Krsna, is speaking about Himself, the processes is: One has to increase attachment for Krsna. We have got now attachment for material things, and we have to divert that. Our position is that we must have attachment for something that is fact. So now, on the bodily concept of life, we have got attachment to this body, and anything pertaining to this body, we have got attachment. Just like I have got attachment for my wife. Why? There are millions and thousands of women beautiful women. I have no attachment for them. But my attachment for my wife, even though she may not be very beautiful, is a fact. Why? Because due to her relation with my body. Similarly, I have got attachment for my country, I have got attachment for my home, my, so many things, because I am thinking I am this body, and anything in connection with this body, I am thinking mine. So at the present, my conception of 'I' and 'My' is wrong. Therefore, if we divert that attachment to Krsna, then we can understand Krsna, or God, perfectly well.

Krsna is just like Sun, when there is sunshine, you can see the Sun and yourself also. Without sunshine, in the darkness of night, neither you can see the sun nor yourself. Therefore the process is... Developing Krsna Consciousness... This is the yoga. Yoga means connected. That yoga should be practiced in connection with Krsna. Therefore he said, mad asraya. Mad means me, or mine. Asraya means taking shelter. So either you take shelter of Krsna, or Krsna's representative. Of course it is not possible for us to take shelter of Krsna because Krsna is not present at the present moment. But His representative is there. So one has to take shelter of His representative. And practice bhakti-yoga, concentrating his mind on Krsna. This is called Krsna Consciousness. One has to take shelter of a person who's life is devoted to Krsna and under his direction, we have to practice how to develop Krsna Consciousness, and then Krsna will be revealed. The revelation, proportionate revelation is proportionate advancement in seeing Krsna directly.

www.harekrishnaturkey.com



0 yorum:

Copyright © 2008 - Hare Krishna Turkey - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template