TANRININ TANIMI


Tanrının tanımı Parasara Muni tarafından verilmiştir. Peki nedir bu?

aisvaryasya samagrasyaviryasya yasasah sriyahjnana-vairagyayos caivasad iti bhagamganasannam iti bhagan gana

Srila Prabhupada bir defasında şöyle açıkladı: “Tanım bu. Nedir bu? Aisvarya servet, zenginlik anlamına gelir. Herkesin ya ebde ya da bankada zenginliği, biraz parası vardır. Dolayısıyla sizing iki milyon dolarınız olabilir; benim on dolarım olabilir; yüz dolarınız olabilir. Herkesin bir zenginliği vardır.Bu kabul edilir. Ama hiç kimse “Ben tüm zenginliğe sahibim.” diyemez. Bu mümkün değildir. Eğer bir kimse “Ben tüm zenginliğe sahibim.” diyebiliyorsa, o Tanrıdır. Bu Krişna tarafından söylenmiştir. Dünya tarihinde kimse söylememiştir. Krişna dedi ki, bhoktaram yajna-tapasa sarva-loka-mahesvaram: [Bg. 5.29] “Ben herşeyin hoşlanıcısıyım ve tüm evrenin sahibi benim.” Bunu kim söyleyebilir? O Tanrıdır. Aisvaryasya samagrasya. Samagra, toplam anlamına gelir, “Bende çok var. Şimdi dağıttım.” şeklinde,kısmi değildir. Size ismiyle sahte bir Tanrıdan bahsetmeyi istemiyorum, öğrencisine öğretiyordu ve öğrencide bazı elektrik şokları hissediyordu. Öyleyse ne yazık ki ben size elektrik şoku veremem. (gülüşmeler). Görüyorsunuz? Elektrik şokları, ve o elektrik şokundan bayıldı. Ve bunlar halka açık olarak yazıldı ve budalalarda kabul ediyor. Öğretmenler neden elektrik şokları vermeil? Bu şastrada nerede bahsedilmiş? (gülüşme) Ama bu şeyler, düzmece şeyler ifade ediliyor. Elektrik şoku. Ve bayıldığı zaman Tanrı oturuyormuş, ve ne zaman kendine gelmiş o zaman öğrencisi Tanrıya sormuş, “Efendim, neden ağlıyorsunuz?” “Şimdi herşeyi bitirdim. Size herşeyi verdim.” Şuna bakın. Bir öğretmen öğrencisine öğreterek herşeyi bitirir mi? Bu şeyler sürüp gidiyor. Dolayısıyla Krişna “Ben herşeyi bitiridim” diyen o tür bir Tanrı değil. Srila Prabhupada’nın 26 Haziran 1975 tarihli Srimad Bhagavatam (6.1.13-14a) söylevinden bir alıntı.

0 yorum:

Copyright © 2008 - Hare Krishna Turkey - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template